Olen ollut astiafriikki jo ihan pienestä pitäen. Muistan kuinka onnellinen olin kun sain ensimmäisen vaaleansinisen muovisen kahviastiaston. Astioita ostelin jo ennen kuin minulla edes oli omaa kotia. Mistähän tämä kertoo, ja onko siihen saatavissa terapiaa tai sähköshokkihoitoa?

Alkuviikon Tukholman reissulla lankesin taas kirppiksiltä ostamaan astioita, tosin tällä kertaa aika hillitysti.

Koska olen ehdottomasti ruutu-raita- ja pilkkuihminen, olin haltioissani näistä pilkullisista mukeista. Löysin vielä niihin sopivia mustavartisia lusikoita 4 kappaletta.

Löysin myös vaaleansiniset pienet mukit, jotka olivat samaa sarjaa kuin vuosia sitten kirppikseltä löytämäni kannu, jonka muoto ja väri viehättivät.

Astiat piti ujuttaa taas mieheltä salaa kaappiin. Miehen mielestä meillä on jo ihan tarpeeksi kippoa ja kuppia. Kieltämättä, olisi ehkä aika viedä osa jo kiertoon kirppikselle. Noo, katotaan nyt….

***************

Minna kysyi kirppisten osoitteista Tukholmassa, olen kirjoittanut niistä täällä aikaisemmin.

Blogin alkuun